Venus Group

Research & Development Division

واحد تحقیق و توسعه

بروزرسانی محصولات و ایجاد طرح های جدید یک عامل بسیار مهم در بقای یک مجموعه تولیدی به شمار می آید. صنایعی که بنا را بر تحولات سریع گذارده اند، می بایست طراحی ها و میزان محصولاتشان را به صورت پیوسته گسترش دهند چرا که تحولات کیفی و تنوع محصولات و تغییر ذائقه مشتریان، این امر را اجتناب ناپذیر کره است.
در سیستم هایی که بر پایه بازاریابی تمرکز دارند، تمرکز اصلی آن ها بر روی نیاز های بازار بوده ولی در سیستم هایی که فعالیت های آن ها یر پایه تحقیق و توسعه صورت می گیرد، تمرکز اصلی بر پایه چشم انداز آتی بازار بنا می شود.
در تجارت های برون گرا، تحقیق و توسعه معمولاً به فعالیت های آینده گرا و بلند مدت در حوزەهای علوم و تکنولوژی اطلاق می شود. در آن ها از روش های متداول در تحقیقات علمی استفاده می شود با این تفاوت که، هدفگیری به سمت نتایج از پیش تعیین شده تجاری است.

از لحاظ تکنیکی، سازمان های صاحب فناوری پیشرفته همواره به دنبال راه حل هایی می گردند تا به منظور از بین بردن سربارهای بسیار خود، از فناوری های پیشرفته که در اختیار دارند به صورت چند منظوره و مداوم استفاده نمایند. آنها اغلب فرایندهای پیشرفته تولید، گواهی نامەهای گران قیمت ایمنی، نرم افزارهای تعبیه شده تخصصی، نرم افزارهای طراحی کامپیوتری، طرح های الکترونیکی و زیرسامانەهای مکانیکی را به کار می گیرند.
تحقیقات نشان می دهد که شرکت هایی که راهبرد تحقیق و توسعه پایداردارند، نسبت به آن دسته از شرکت هایی که برنامه سرمایەگذاری در حوزه تحقیق و توسعه ندارند و یا برنامه نامنظمی دارند، به مراتب عملکرد بهتری دارند.
تحقیق و توسعه کنونی، هسته مرکزی دنیای کسب وکار نوین است. تصمیمات اصلی در شرکت ها بر پایه تحقیق و توسعه گرفته می شوند.
از آنجایی که سطح رقابت ها، متدها و فرایندهای تولید با سرعت فزایندەای در حال گسترش هستند، بنابراین در مقوله کسب و کار، تحقیق و توسعه از درجه بالایی از اهمیت برخوردار می شود.
این واحدها به طور عمده فعالیت هایی از قبیل ارتقاء کیفیت محصول، طراحی محصول جدید، بهینه سازی فرایندها، انتقال و جذب فناوری ها، کسب دانش فنی برای تولید و غیره را درچارچوب سیاست های صاحبان صنایع دنبال می نماید.

عملکرد واحد تحقیق و توسعه نتیجه همکاری نظام منــــد مجموعه ای از زیر سیستم های اصلی است که در کنار یکدیگر وظایف مورد انتظار از واحد تحقیق و توسعه را عملی می سازند. زیرسیستم های بازنگری استراتژی؛ طرح ریزی پروژه؛ اجرای پــروژه؛ و بهره برداری از نتایج پروژه و زیرسیستم مدیریت تحقیق و توسعه به عنوان ستاد تحقیق و توسعه وظیفه پشتیبانی و رهبری و نظارت بر عملکرد سایر زیرسیستم ها را برعهده دارد .
لذا از این رو در این واحد تولیدی و صنعتی چشم انداز واحد تحقیق و توسعه، هدف و سایر موارد بطور خلاصه به شرح زیر می باشد.
اهداف اصلی مدیریت
چشم انداز واحد تحقیق و توسعه در افق سال 1400
ما برآنیم که به حول قوه الهی به مرجعی یگانه برای تصمیم سازان خانواده بزرگ ونوس تبدیل شویم که با کادر پژوهشی تحلیلگر، مجرّب و متعهّد به آرمان های سازمان و پیشتاز در ایجاد یا شناخت و بکارگیری نوآوری های نوین و خلق ارزش در راستای ارتقای سطح رقابت پذیری بین المللی وملی مجموعه شناخته شود.

اهداف تشکیل واحد تحقیق و توسعه

  1.  ترویج روحیه پژوهش در کل مجموعه
  2.  مدیریت فعالیت های پژوهشی
  3.  ارائه مشاوره تکنولوژیک به مدیریت و سایر زیرمجموعه های مدیریت
  4.  ایجاد بستر مناسب برای انجام پژوهش های کاربردی و توسعه
  5.  مهندسی و تحقیقات بازار (داخلی و خارجی)
  6.  استفاده از توان علمی تمام پژوهشگران و بکارگیری پتانسیل های موجود در شرکت، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر داخلی و خارجی دستاورد فعالیتهای این واحد
  7.  شناخت فناوری های نوین و کمک به تصمیم گیرندگان سازمان برای بکارگیری آن
  8.  به کارگیری فناوری های جدید در خطوط تولید جهت راندمان کاری بالاتر
  9.  پاسخگویی به نیازهای جدید بازار و مشتریان
  10.  کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری
  11.  افزایش سودآوری
  12.  رفع موانع تولید
  13. کاهش ضایعات
شرکت ایران ونوس

گروه صنعتی ونوس تولید کننده انواع ترمینال‌های برق، ترمینال شاخه‌ای، ترمینال‌های مخصوص ترانس و فشاری در انواع مختلف و متریال‌های سفارشی مطابق با استانداردهای جهانی در ایران است.

شبکه‌های اجتماعی

عضویت خبرنامه

می‌توانید در خبرنامه وب سایت ایمیل خود را ثبت نمایید تا آخرین محصولات، تخفیف‌ها و اطلاعیه‌ها مطلع شوید.

لطفا ایمیل خود را وارد نمایید

Language | زبان